divendres, 27 de juliol del 2012

Muntanyes, monestirs i bons amics :) a Sikkim

Bon dia i bones vistes! Mireu quin espectacle per començar el dia! Es fa una finestra entre els núvols i podem veure el massís del Kangchendzonga! (Pics de més de 8000 metres davant dels nostres ulls...).

Ens disposem a anar passejant fins el monestir més proper de Pelling (Pemayangste) abans d’esmorzar. Val la pena! Divertit és que ens cobren l’entrada i hem de buscar nosaltres qui té la clau. De passada, un guia improvisat ens porta pels diferents pisos. El recinte és ple de nens que pugen d’una escola a fer classe de religió al monestir, ens comenten que cada dia. Aquí la religió majoritària és el budisme i parlen nepalí. Els habitants de Sikkim són gent molt amable, segons ens expliquen, sempre intenten fer el bé i mai roben ni fan coses que després es puguin penedir, doncs creuen en la reencarnació i això els passaria factura en altres vides. La veritat és que aquí sentim una pau i tranquil·litat especials, que es transmet a través dels ulls de les persones.

Fetes les maletes, ja estem en ruta cap a Yuksom. Triguem dues hores en aconseguir un taxi i acordar el preu. De fet, la negociació del preu és una forma de relacionar-se, i amb una certa alegria fins i tot es fan amics. En Pucar, de 13 anys, va ser qui ens va aconseguir el taxi! Yuksom és un petit poblet rural molt tradicional d’un sol carrer i ple de botiguetes de fusta, uns quants hotels petits, la seva cooperativa i molt tranquil. El temps es relativitza en aquests llocs quan ets tan a prop de la natura. T’hi pots estar un dia com un mes sencer...

El paisatge verdíssim és farcit de fonts i aigua que brolla per tot arreu. Veiem les cascades que baixen de la glacera, ens refresquem i fem unes quantes fotos. La natura també és exuberant!

Un cop a Yuksom, aconseguim allotjament, mengem a l’únic restaurant o taverna del poble i anem d’excursió cap als dos monestirs que hi ha a prop del poble. En Tenzin és sherpa, ... així que, com que el camí és ben marcat, els deixem que vagin al seu ritme. Nosaltres ens quedem a fer un últim te i fer una mica més de tertúlia.

Els noms dels sikkimesos d’aquests petits pobles tenen tots un significat i el perquè. Ens diuen el nom i el que significa (sol i lluna, germà petit, il·luminació i cor, ...) i n’estan orgullosos.

En el camí cap als monestirs se’ns afegeixen els gossos del poble, quins regal i quina bona companyia! També trobem alguns nens que venen de l’escola i d’altres de famílies més humils i nens sense escolaritzar.

El camí cap al segon monestir és per un camí empedrat i recobert de vegetació i d’aigua que baixa de les muntanyes. La nostra sorpresa, és que és ple de sangoneres! Primer se’ns enganxen a les mans unes de petites, estona després, comprovem que sota el pantaló en portem unes quantes de grans xuclant-nos la sang. Eeeeeeeeeeecssssss!! No només nosaltres, sinó que els tres gossos en tenen les potes plenes ja que el camí n’és ple. Pobrets! El camí és preciós, empedrat i un tant relliscós. El monestir és dalt de la muntanya i cada dia els monjos pugen i baixen per ell, no només ells (grans i petits), sinó els avituallaments. Dubti és el monestir més antic (s.XVII) de tot Sikkim, construït per un dels tres Lames que va coronar al primer rei. Meditem uns minuts, però pensant en la baixada i les ferides que portem tots plegats, fem via.

En arribar al poble, els tres gossos continuen amb nosaltres. S’aturen a la porta de l’hotel fins que un dels botiguers del costat els fa fora... Prenem una dutxa anti-sangoneres i baixem a sopar amb en Tenzin i la Norico. El nostre amic fidel ens espera a la porta del bar (estirat amb el cap a dins i el cos a fora)... i l’endemà ens ve a acomiadar quan agafem el jeep. No es pot resistir! We have fallen in love!! Ens ha robat el cor!

Després de 6 hores de carretera i agafar dos jeeps-taxi plens fins la bandera, arribem a Gangtok, capital de Sikkim. Només ens queda un dia per tornar cap a Calcuta amb bones reserves d’aire pur de les muntanyes.